aaamandalarssson

Alla inlägg under januari 2013

Av Amanda Larsson - 21 januari 2013 07:39

Sitter i skolan och väntar, tidig som vanligt;)
Jättekallt i dag med!:(
Ska till Kungsbacka efter skolan med Tilda i dag och köpa present till mamma tror jag.
Bloggar mer senare. Puss

Av Amanda Larsson - 20 januari 2013 20:34

Sitter och tittar på kontoret och fixar lite inför i morgon. Skolan som vanligt och sen vet jag inte riktigt vad som händer. 

Städade hela rummet förut! dammsög listerna eller vad det heter och fixade även mina garderober, så nu är det ordning och reda:)

Mår ganska dåligt, är jättevarm och så, jättetrött med men ska försöka sova snart så blir nog bra till i morgon.               puss

 

Av Amanda Larsson - 20 januari 2013 12:48


1. Vilken svordom använder du mest? fan 
 
2. Äger du en iPod? nej
 
3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 05.40 och 05.50
 
4. Hur många resväskor äger du? En typ
 
5. Använder du flip-floppar? Aa
 
6. Var köper du dina matvaror ifrån? Beställer på Coop så kör dom hem det!
 
7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Ta bilden 
 
8. Vilken var den senaste filmen du såg? Jackass
 
9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en kompis? Kompis:)
 
10.Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? En häst eller ett par skor som jag velat ha as länge
 
 
11. Har någon någonsin kallat dig lat? haha ja, händer ganska ofta;)
 
12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? nej
 
13. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu? Franska skiva, enda gången jag använder cd spelaren. 
 
14. Vilken är världens bästa artist just nu? Gillar inte någon speciell artist så mycket men Bruno Mars och Trey Songz är bra:)
 
15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall Vad? Ja, men det berättar jag inte!
 
16. Många vänner eller få riktigt nära vänner som du litar på? Få riktigt nära vänner som jag litar på, alla falska vänner kan ju bara ta och dra!
 
17. Vad åt du till middag senast?  Någon kyckling grej och potatisgratäng
 
18 Använder du huvtröjor? Inte så ofta, men tycker det är sjukt mysigt!
 
19. Kan du vissla? Inte busvissla men lite vanligt:)
 
20. Vem var den senaste som ringde dig? Vet inte, Nina tror jag.
 
21. Vilken är din favorit attraktion på ett nöjesfält? Bergodalbanor (stavning?) älskar balder på Liseberg!
 
22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Säkert flera som gör, det är väl så det är nu för tiden;)
 
23. Vilket riktnummer befinner du dig i?  0300 eller va? Fattar inte...
 
24. Tittade du på tecknat när du var liten? Hela tiden!
 
25. Hur långt är det till ditt närmaste köpcentrum? 10 min bort ungefär 
 
26. Hur många syskon har du?  6 st snart 7:)
 
 
27. Är du blyg inför det motsatta könet? Njae, i början typ men det är jag med dom flesta.
 
28. Vilken film kan du alla repliker till? Mamma Mia, har sett den 26 gånger!
 
 
29. Äger du några popband t-shirts? Nä
 
30. När flög du senast? 2009
 
31. Hur många stolar står kring ditt köksbord?  10 tror jag 
 
32. Läser du för skojs skull? Ja, äskar att läsa
 
33. Pratar du några andra språk? kan väll engelska någorlunda bra och pyttelite franska. 
 
34. Diskar du din egen disk?  Verkligen inte
 
35. Har du gråtit offentligt? Aa 
 
36. Har du en stationär dator eller en laptop? En kass skoldator har jag haha, men den räknas väl som laptop fast jag hade sagt att det var en hög med skrot. 
 
37. Försöker du alltid lära dig nya saker? Nej, men tycker det är ganska kul att kunna saker jag inte kunde innan. 
 
38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? vill ha ett till hål i örat ganska högt upp och en navelpiercing. Sen när jag blir äldre vill jag tatuera mig på foten och höften tror jag:)
 
39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? ja
 
40. Kan du kasta macka? nä är sämst på det
 
41. Har du någonsin varit på Jamaica? nej
 
42. Vad har du med dig in på bion? Popcorn eller godis 
 
43. Vem var din favoritlärare och varför? Har väl ingen favoritlärare, men tycker att både Birgitta och Henrik är bra.
 
 44. Har du dejtat någon av en annan religion? nej
 
45. Vad har du för väder? svinkallt och snö:(
 
46. Har du en blogg? nää verkligen inte;)
 
47. Vilket är ditt favoritämne på gymnasiet? går inte på gymnasiet
 
 48. Gillar du att flyga? nej, men gör det gärna om jag kommer bort från Sveriges kalla väder.
 
49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Humor!
 
50. När sov du senast på golvet? Vet inte
 
51. Vilken är din favoritdricka? cola och oboy typ.
 
52. Gillar du din boende situation? Ja, eller gillar mitt hus men inte riktigt att bo i anneberg. Lite lättare att bo inne i Kungsbacka eller Göteborg.
 
53. Vilken är din mammas hemstad? Varberg eller veddige typ.
 
54. Din pappas hemstad? Vet inte, Göteborg typ eller Kinna. 
 
55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Minst 6, asså klarar mig en dag men mår piss och försöker alltid få 8
 
56. Är dina dagar fullbokade och stressiga? Inte så ofta längre, helgerna brukar vara så. 
 
57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? nej, eller lärarna är väl inte jätteglada men har aldrig hamnat i trubbel riktigt.
 
58. Vilken är din favoritfrukt? Äpple eller vindrutor typ
 
59. Äger du en digitalkamera? Nä
 
60. Hur gammal blir du nästa födelsedag? 15:)
 
61. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Jättepetig! men jag suger på de och dem;)
 
62. Tror du på liv på andra planeter? Njae, kanske;)
 
63 Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Bra fråga! Nä men tror det var pappa eller Tilda, brukar vara någon av dom;)
 
64. Tror du att Gud är man eller kvinna? Man
 
65. Vad var det senaste du åt? Frukost 
 
66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? beror på...
 
67. Hur valde dina föräldrar ditt namn? ingen aning tror det var framor eller mormor typ som kom på det;)
 
68. Gillar du senap? Verkligen inte!
 
69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Det kan bara bli bättre, stay positive.
 
70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Ja! Vore skitcoolt :)
 
71. Har du varit inblandad i en trafikolycka?  nej
 
72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? nej
 
73. Tycker du om att krama folk? ja då:)
 
74. Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? eh.. ja?
 
75. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?  Jag saknar dig jag saknar dig. Har nog aldrig gråtit så mycket till en bok förut, helt sjukt! Varje kapitel bara tårarna rann:'(
   
76. Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Tror inte jag har blivit jämförd med någon 
 
77. Vad är du allergisk mot? Kvalster typ kanske eller nåt...
 
78. Får du dåligt samvete efter du ätit kött? nej
 
79. Om du var född av motsatt kön, vad skulle du hetat? Filip tror jag
 
80. Vad är det första du gör när du går upp på morgonen? Kissar! 
 
81. Vilket är ditt roligaste barndomsminne? Vet inte, tycker fortfarande att jag är ett barn!:)
 
82. Vad får dig att gråta? kan gråta för vad som helst ibland, men mest när jag blir arg och frustrerad;)
 
83. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Vet inte, gillar mina armar lite haha
 
84. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Mina ben!
 
85. Vem är din knasigaste vän och varför? Vette fan, har så sjukt konstiga kompisar haha
 
86. Har du gjort någonting olagligt någon gång? Nä, laddat ner film typ? Haha bad assss
 
87. Vilken musikkonsert var du på senast? Var på star for life men det var väl inte riktigt en konsert. 
     
 
88. Vad har du för färg på tandborsten? Blå
 
89. Har du varit med på tv någon gång? Aa, kändis ju!;)
 
90. Har du levande blommor hemma? Inte hos pappa
 
91. Vilken är den dominerande färgen i din garderob? svart 
 
92. Har du körkort? nej:(
 
93. Har du en bästis? Nä, jag har 3!;)
   
 
94. Hur ser dina sängkläder ut? Svarta
 
95. Vad får dig att koppla av? lyssna på musik eller sova
 
96. När skrattade du hjärtligt senast? i natt
 
97. Vad ska du syssla med när du blir pensionär? Inte jobba i alla fall
 
98. Vilken var din bästa ålder? Tror jag kommer tycka att 14 var bäst sen när jag blir äldre och tittar tillbaks på mitt liv haha
 
99. Berätta om någonting du ångrar. det finns så mycket...
 
100. Vad skulle du helst av allt vilja göra just nu? Sova!

Av Amanda Larsson - 19 januari 2013 16:28

Gick till Lisa vid två och sen kom Vilma vid halv tre. Vi åkte till skånhälla vid halv fyra så sitter och tittar på lite matcher nu. Puss

Av Amanda Larsson - 19 januari 2013 12:41

Hade ingen mat hemma typ och kag frös och var jättehungerig, så jag gjorde pizza mackor. Skitgott!:)
Sla försöka få tag på Vilma och se när hon kommer till Lindome. Puss

Av Amanda Larsson - 19 januari 2013 09:34

Bloggade inget i går för internet här hemma är så segt nu. Vi har ju så många grejer uppkopplade på internet så det tog slut i går typ, vet inte hur jag ska klara mig i över en vecka utan bra internet!

Tänkte berätta lite om mina planer i helgen. Om en timma åker jag till stallet och rider, sen måste jag gå hem:( Efter det så ska jag bara duscha och så, sen ska jag nog till Lisa eller något för vi ska i alla fall kolla på snickarcupen i dag med Vilma också. I kväll sover jag nog hos henne och kanske Vilma med, vet inte hur det blir. I morgon har jag inte jättemycket planer, men ska nog till kyrkan på morgonen med Lisa, Julia och Hanna. På eftermiddagen kanske jag åker och rider Nettan eller något, vore kul eftersom att jag inte gjort det på länge.              puss

   

Av Amanda Larsson - 18 januari 2013 09:57

   

 

Av Amanda Larsson - 18 januari 2013 09:11

Utklassade han jag tävlade mot i går haha! Han hade satt typ ett skott när jag var klar;) Så vann 500kr, ganska kul ändå och bra för nu har jag massa pengar;)                puss

 

Ovido - Quiz & Flashcards