aaamandalarssson

Alla inlägg den 26 november 2013

Av Amanda Larsson - 26 november 2013 08:59

Ett litet jultips idag tänkte jag!
Man kan göra ett hjärta att hänga upp någon stans, så här kommer steg för steg hur man gör.

Först klipper man ut två hjärtan på vitt tyg:

Sen sydde jag god jul, men det kan man göra lite hur man vill

Efter det tog jag fram paljetter som jag limmade på runt kanterna

Sen satte jag fast ett rött band så att den ska gå att hänga i t.ex granen, men det har jag ingen bild på.
När man sytt så ska man stoppa den med vadd, så man får spara en öppning.

Sen är det klaaart!
Går ganska snabbt och man kan sy för hand om man vill det.
Här är resultatet:

Av Amanda Larsson - 26 november 2013 06:37

Undra hur många gånger jag använt den rubriken?
Idag ska jag till Ullared med mamma Tilda och mormor, vi ska köpa julklappar och det ska bli jättekul!
Kommer säkert köpa en del saker till mig själv med, brukar ju bli så när man är där;)
Nu ska jag gå upp i alla fall.
Puss

Ovido - Quiz & Flashcards