aaamandalarssson

Alla inlägg den 7 mars 2014

Av Amanda Larsson - 7 mars 2014 19:21

Snor dom här från Bellas blogg


Sommar eller vinter
Sommar

Katt eller hund
Katt

Jeans eller klänning
Beror på om det är sommar eller inte, men jeans tror jag

Guld eller silver
Silver just nu

Lakrits eller choklad?
Choklad!

Morgon eller kväll?
Kväll

Pizza eller hamburgare?
Det beror på men hamburgare är gott asså

Sjunga eller dansa?
Jag suger på båda, men jag är nog ändå lite bättre på att dansa så får väl ta den då;)

Film eller bok?
Bok

Simma eller sola?
Simma

Hallon eller jordgubbe?
jordgubbe

Julafton eller födelsedag?
julafton

Svart eller vitt?
vitt

TV eller dator?
Dator

Stad eller landet?
Landet tror jag

Blond eller Brunett
Blond

Vanilj eller Choklad
Choklad

Christina Aguilera eller Britney Spears
Christina Aguilera

Lipstick eller Lipgloss
Lipgloss


Rosa eller Lila
Rosa!

Blåa ögon eller Bruna ögon
Bruna ögon   

CD eller Radio
Radio

Hockey eller Fotboll
Hockey

Äpple eller Apelsin
Äpple, inte lika söligt;)

Stjärnor eller Månen
Stjärnor

Sko eller Sandal
Sko

Bad eller Dusch
Dusch

Långt hår eller kort hår
Långt

Klänning eller kjol
Klänning

Lägenhet eller hus
Ett stoooort hus

Ring eller halsband
Ring

Sverige eller Norge
Sverige

Jeans eller leggings
Jeans

Bil eller buss
Bil

Nagellack eller läppstift
Nagellack

Nyår eller Midsommar
Nyår

Puss eller kram
Puss


plugga - jobba
Har aldrig jobbat haha

ful & lycklig - snygg & olycklig 
ful o lycklig

lyx - budget 
Lyx

pool - havet
Havet

skidsemester - solsemester
Solsemester

planering - spontanitet
Planerar alltid saker men kan vara spontan med, typ

glass - godis
Godis

stökigt - organiserat
Organiserat

bio - teater
Bio

inga barn - 10 barn
10 barn

skånska - göteborgska
Skånska

silikonbröst - fettsugning
Den var svår haha fettsugning kanske, men jag tycker att det är helt fel med sånna här operationer ändå bara så ni vet liksom;)

känd för skönhet - känd för intelligens
Känd för intelligens, det har jag haft planer på hela livet haha

Desperate housewives - Sex & the city
Sex & the city, fast tycker nog filmerna är bättre än serien

kaffe - te
Gillar inget av det, men te går att dricka;)

pizza resten av livet - hamburgare resten av livet
Hamburgare resten av livet

banta - träna
Träna

farlig kille - snäll kille
Snäll kiööe 

spy - ha diarré
Uschh haha nä men spy

spara - slösa
Spara och sen slösa 

shoppa på nätet - shoppa i butik
Shoppa i butik

fota - bli fotad
Bli fotad

ramlösa - loka
Gillar inte bubbelvatten

tidning - bok
Bok!

kurvig - slank
Kurvig

ge - få
Den här var svår, men ge och sen få något tillbaka;)


string - hotpants
String

förrätt - efterrätt
Efterrätt

anorexi - fetma
Asså vad är det här för fråga? Anorexi kanske

kyckling - fisk
Kyckling

blind - stum
Blind hade ju inte överlevt utan att prata

rakhyvel - vax
Rakhyvel

platt rumpa - platt bröst
Platt bröst

mjölk - vatten
Vatten

raka av allt hår på huvudet - sluta raka resten av kroppen
Raka av allt hår på huvudet

älskad - framgångsrik
Kan jag inte ta båda? Älskad kanske är viktigare, eller så är jag så framgångsrik att alla älskar mig...

skräckfilm - romantisk komedi
Romantisk komedi 

Mc donalds - Max
Max


popcorn - chips
Popcorn

grabbkväll - tjejkväll
Tjejkväll

frukt - grönsaker
Frukt

kjol - shorts
Shorts

mössa - keps
Mössa

snacka skit - snacka politik
Beror heelt på vem jag pratar med, det är ju ofta intressant med båda;)

familj - vänner
Älskar mina vänner men familjen går före allt   

Av Amanda Larsson - 7 mars 2014 11:08

Har precis gjort klart teknik provet/läxförhöret och det känns som att det gick jättebra!
Skulle skriva ut so arbetet innan men hann inte så får göra det på måndag. Jag ville inte sitta med det i helgen heller men nu måste jag det ändå och bara läsa igenom allt. Pappa läste det igår så tror det blir bra nu i alla fall. Asså kommer vara så skönt när jag är klar med det här!
Puss

Av Amanda Larsson - 7 mars 2014 06:33

Så skönt att det är helg snaaart.
Ska till mamma efter skolan så ska vi handla och kolla på let's dance ikväll. Saknat Cornelia även om jag träffade henne i söndags haha. Hon lär ju sig massa nya saker hela tiden och då vill jag liksom vara med;)
Puss

Ovido - Quiz & Flashcards